duminică, 17 februarie 2013

Cand intervine dezinformarea


Vreau sa vă povestesc un scurt episod care ni s-a întâmplat acum vreun an, în contextul în care mă gândeam zilele acestea dacă este posibil să satisfaci gusturile tuturor clienţilor, astfel încât toţi să fie la fel de mulţumiţi de acelaşi produs. Tind să cred că este foarte greu. Îmi vine în minte sloganul unei reclame Mobexpert: “Suntem cu toţii diferiţi. Din fericire”. Însă, deşi suntem diferiţi şi asta e bine, că altfel am trăi într-o lume plictisitoare, suntem diferiţi şi pentru că suntem câteodată … dezinformaţi. Vedeţi, e bine că avem acces la minunata invenţei a sec XX – internetul – că doar de unde să învăţăm să facem sos béchamel şi salam de biscuiţi (cea mai căutată reţetă pe internet în anul 2012), însă nu de puţine ori internetul mai degrabă ne dezinformează.

Unde vreau să ajung? Acum 1 an o clientă a cumpărat nişte produse din magazinul nostru, printre care şi ulei de argan nerafinat. Mersi mult! Ulterior, primim un telefon de la această clientă şi ne întreabă dacă uleiul de argan achiziţionat de la noi este sigur, sigur ulei de argan. Îi confirmăm că este ulei de argan (adică ce întrebare era şi asta!?), un prim indiciu fiind mirosul specific inconfundabil ce dă înspre mirosul de nucă etc. Ne transmite faptul că suntem în eroare, pentru că mirosul uleiului de argan pur este unul dulce, floral, că provine de la “florile unui nu ştiu ce copac”. Am încercat să diger instantaneu ceea ce îmi spunea, în timp ce ea continua cu faptul că a mai comandat anterior de pe internet un ulei de argan, ce-i drept, mult mai scump, dar care era dulce, cu miros de floare.


Atunci mi-am dat seama că de fapt dumneaei era într-o mare totală eroare, lucru pe care am încercat să i-l explic, încercând să o fac să înţeleagă că din nuca copacului de argan  nu se poate obţine în mod natural o substanţă (în speţă uleiul) care să aibă miros de trandafir. Însă ea ţinut-o una şi bună cu părerea ei. Logica unora mă depăşeşte câteodată. Am finalizat această dispută cu returnarea contravalorii produsului şi, în gândul meu, cu sugestia de a se informa mai mult, înainte de a achiziţiona un produs şi de a-şi face o părere. Dă-i pe goagăl “ulei de argan” şi eşti ca şi rezolvat.

Şi pentru everybody care citeşte aceste rânduri: când se va “inventa” uleiul de argan pur cu miros de iasomie să mă anunţaţi şi pe mine. Mă gândeam mai târziu ce ironie, că la câte informaţii există pe internet despre produsul ăsta, tocmai acelea eronate le-a nimerit.

Având în vedere la cât de diferiţi suntem unii de alţii, probabil nu suntem singurii care au avut parte de întâmplări ciudate de la clienţi, prieteni etc

Pe curând!
sursa foto: bellapetite.com

2 Comentarii:

Carmen spunea...

Oo,da.Mare adevar spui.Cred ca suntem un popor care asteapta mura-gura.Unora le este tare greu sa se informeze si culmea e ca tocmai de la ei primesti critici.

Diana Surge spunea...

Maine poimaine o sa vrea ca si uleiul de neem sa miroasa a gardenie....

Trimiteți un comentariu