luni, 10 septembrie 2012

Mi-a fost suspendat contul de pe okazii.ro


Saptamana trecuta cand ma pregateam sa plec in vacanta, m-am trezit cu un mesaj de la echipa okazii.ro: Cont blocat definitiv pentru încălcarea repetată a regulamentului. Am ramas siderata de mesaj, m-a cam luat prin surprindere, mai ales ca in momentul acela nu-mi statea gandul decat la mare, la soare. Ceea ce m-a contrariat a fost expresia "încălcarea repetată a regulamentului". 

Recunosc, am citit politica de vanzare a okazii.ro acum 3 ani, probabil intre timp au mai actualizat-o, dar avand in vedere ca din fire sunt corecta, stau in bancuta mea si nu deranjez pe nimeni, mi-am zis ca prezentarea produselor mele nu are cum sa fie decat "curata" si conforma cu regulile lor. Dar se pare ca n-a fost. Am inserat la un produs numele site-ului meu scintillasilk.ro si asta inseamna ca am furnizat datele de contact. Ok, bine.


Imi aduc aminte ca acum 1 an am primit un avertisment cum ca nu este conform regulamentului sa existe mai multe preturi pentru gramaje diferite ale produsului postate in cuprinsul aceleiasi licitatii. Adica, acum 1 an? Astea nu se prescriu? Pai daca acelasi tip de produs il am la 100 de gramaje, culori si mirosuri, ca sa respect regulamentul, ar trebui sa postez 100 de licitatii pentru acelasi produs practic, mi-ar mai lua si 3 zile sa le postez, cred. Nu vi se pare pierdere de vreme? Deci, domnilor de la okazii, parerea mea este ca impuneti niste reguli care in loc sa faciliteze si sa eficientizeze postarea produselor in magazine, de pe urma carora dvs obtineti niste banuti, mai mult o ingreuneaza si sperie vanzatorii. Eu recomand ca aceste reguli sa fie mentinute, dar in acelasi timp sa oferiti niste mecansime, optiuni, functionalitati eficiente si user-friendly, sau cum se spune, ca sa compenseze regulile drastice pe care le impuneti. Si, astfel, toata lumea va fi fericita si multumita. In felul asta va pastrati si voi clientii. You know?

In plus, mai e o treaba. Adica eu am avut 262 de calificative 100% pozitive. Nu zic ca e mult sau cine stie ce, chiar din contra, dar eu am muncit pentru calificativele acelea. Am avut grija sa nu existe erori, coletele sa fie impachetate corect, sa fie produsele super-extra-mega-terra-hiper-exceptionale si de calitate. Deci, this is not cool! Mi-ati luat calificativele :(:(. Am sunat la okazii instantaneu ce am vazut mesajul cu pricina si dna de la asistenta mi-a spus foarte clar: "Contul se blocheaza automat din sistem". Si n-am avut ce mai zice. 

Acum ce pot face? Sa imi fac un cont nou si sa o iau de la zero. Cont nou iti poti face in orice clipa. Dar cum ramane cu acele calificative care erau marca mea de incredere pentru noii vizitatori si potentiali clienti? Nu ramane in niciun fel.

Ideea este ca oricine greseste, cu rea intentie sau buna intentie. Macar in Evul Mediu, daca furai ceva, de pilda, ti se taia mana, nu ti se lua viata. Dar voi "omorati" contul definitiv si ireversbil. In acest caz as propune altceva: introducerea unei taxe de reactivare a magazinului. Eu zic ca ar fi mult mai eficient si am avea toti de castigat.

In final, stau si ma gandesc daca sunt singura care a suferit de pe urma acestor reguli stricte si absurde din partea celor de la okazii.ro.

Voi ati auzit de astfel de "abuzuri"?

Pe curand!
 
Sursa foto: uli.ro
 
Va astept sa vizitati magazinul nostru scintillasilk.ro si sa ne dati un Like pe Facebook aici!

8 Comentarii:

jay spunea...

Geo,

Nu o lasa asa, suna la protectia consumatorului, fa reclamatie in scris catre okazii, cu tot ce ai argumentat mai sus.

Chestia cu "automat din sistem" e de la domnisoara din front-office, care nu are habar ca tehnic si practic se poate orice (daca se vrea, in legatura cu un website, oricare ar fi acela).

Ceea ce au facut ei este abuz.
Nu o lasa asa, iti tin pumnii!

Scintilla Silk spunea...

Iulia, crezi ca o sa mearga, uite nu mi-a dat prin cap ca ar putea merge, ma gandesc ca au reguli "deplasate" dar sunt regulile lor. Si nu stiu daca este reglementata pe undeva chestia asta, sa ma pot lega de uh act normativ.

Oricum, incercarea moarte n-are, so,I'll give it a try.

Mersi mult pt idee!

Anonim spunea...

Si eu am patit, dar am negociat cu ei la telefon si au spus ca o sa mi-l blocheze temporar (deci au schimbat decizia din definitiv in temporar). Eram la a 2-a abatere, dupa regulile lor, la fel, cu multe calificative pozitive. In fine, eu le-am spus ca orice decizie de suspendare sau inchidere de cont ar trebui notificata cu cateva zile inainte, sa ai timp sa vezi despre ce este vorba, sa ai timp sa iti prezinti punctul de vedere, nu?!

Scintilla Silk spunea...

@Anonim
Am inteles, dar tu ai avut doua abateri, mie tipa de la asistenta mi-a zis ca am avut 3 si ca in acest caz se blocheaza definitiv si irevocabil contul. Acum, le-as da un telefon, dar nu am nicio tragere de inima sa ma rog de ei, chiar si cu argumente ca n-0 sa se mai intample, am avut calificative multe etc. Imi pare ff rau, am facut un alt cont si nici dupa 2 saptamani nu am reusit sa postez decat cateva produse, sa nu mai vorbim de clientii inexistenti.

magda19 spunea...

Sunt penibili. Se chinuie de un an si ceva sa imi inchida contul si acum au reusit. Eu nu stau decat cateva luni in tara, motiv pentru care nu ma puteau sanctiona. Insa de fiecare data cand am listat au verificat si au cautat cu disperare un motiv foarte mic, oricare, sa imi poata inchide contul. Nu a fost data sa nu verifice si pana cea mai mica virgula. Asta in timp ce altii vand si incalca regulamentul in voie.

Primul motiv a fost ca am listat un lot de produse diferite. Asa e, numai ca am vazut si am modificat. Asa se face ca in momentul in care mi-au dat avertisment nu aveam decat un produs listat si un singur pret. Am contestat. Ei au spus ca e anulata atentionarea. Apoi mi-au spus ca, desi e anulata, nu pot intra in cont decat daca dau click pe un buton cu "Am luat la cunostinta" comiterea unei nereguli. Nu am vrut. Mi-au spus ca e stearsa din sistem atentionarea dar ca nu se poate altfel. Am dat click. Atentionarea aceea a contat.
A doua pentru ...lot de produse! Toate la acelasi pret. 4 parfumuri de 12 Ron ale vecinei. Toate din aceeasi sursa. Ok, mi-am cerut scuze. A treia acum. Din 20 de licitatii impecabile, au gasit un link care facea trimitere la detaliile tehnice pentru o camera de filmat. Nu am vazut ca link-ul era un magazin de fapt. Nu era nici un pret afisat acolo. Nu pareau ca vand produsul. Pareau mai degraba ca ii fac reclama si ca e vorba de rate ... in sfarsit. Mai mult, camera mea era second hand, cea din magazin noua, nu aveam nici o legatura eu cu aia.

Cum a inceput totul? Le trimiteam emailuri si le dadeam telefoane, raportand licitatii care incalca regulile de listare si useri care vand parfumuri contrafacute. Daca va arat emailurile aveti de ce rade. Cate 10-20 de linkuri, de cate ori aveam timp.
Asta pentru ca, la inceput, am facut scandal si am reclamat faptul ca vindeam produse ieftine si faine, in conditii legale si NU IMI APAREAU IN SEARCH decat la coada, pe motiv ca listam corect! M-am suparat si le-am trimis si eu link cum ca in search la categoriile Armani, Dior, Chanel, etc se vand 99% produse contrafacute aduse din turcia si china, loturi, listate sute, de toate felurile, toare "marcile" intr-o singura licitatie si nimeni nu mai spune nimic. Primeau zeci de link-uri ale licitatiilor in care erau listate produse la 1 ron iar in licitatie erau specificate 5-6 preturi diferite. Toate aceste licitatii apareau in search inaintea produselor mele si toti acesti useri erau de frunte pe okazii.ro. Raportam si direct de pe site, e un buton in josul paginii. Scriam motivul. A doua zi tot acolo erau licitatiile.

Ei bine, la sfatul unui politist si a avocatului, am trimis si eu linkurile respective la Armani, la Dior, la protectia consumatorilor Imagine publicată Etc. Si mai trimit. Nu stiu daca au aflat sau nu si nu ma intereseaza. Dar la aprox. un an de la panarama facuta de mine au inceput sa dispara userii aceia Gold. Toti au conturi noi.
De la circul acela am mai listat de 3 ori produse pe okazii. M-au vanat la fiecare listare si mi-au cautat nod in papura. La fiecare noua incercare de a lista mi-au dat avertisment. Imediat. Normal, contul meu era verificat imediat. Trei listari, trei atentionari, ultima cu suspendarea contului. Motivele? Cele de mai sus, minore, scapari, lucruri neintentionate.
Caraghiosii. Aveam cam 51 de stelute, cumparasem un produs care va ajunge maine poimaine si cerusem o returnare de comision pentru ca o pustioaica a cumparat aiurea. Nu aveam multi bani la ei dar nu o sa-i mai vad. Ca asa e ...politica okazii.ro. Legal rau!

Asta e okazii.ro. Inca. Nu pentru mult timp.

magda19 spunea...

Da, pentru asta au suspendat contul definitiv:
http://www.f64.ro/ni...6200-negru.html
Am pus un link pentru date tehnice, vindeam un aparat foto second hand. Nu am vazut pret pe pagina asa ca am dat link. Asta a dost cea de-a treia atentionare!

Salut, mareearoz
Am editat descrierea produsului tău Nikon Coolpix S6200 16 megapixeli, deoarece conținea link către un site care comercializează același produs.
Acest lucru încalcă Politica de Listare pe Okazii.ro. În descrierile produselor nu este permisă introducerea de link-uri către alte site-uri de comerț online din România.
Îți reamintim că încălcarea regulamentului în mod repetat poate duce la blocarea definitivă a contului tău.
O zi bună,
Echipa de Asistenţă Okazii.ro

A urmat asta:

Cont blocat definitiv pentru încălcarea repetată a regulamentului
Salut, mareearoz
Deoarece ai încălcat în mod repetat Regulamentul Okazii.ro, contul tău este blocat definitiv.
Suspendarea survine în urma următoarelor abateri: linkuri concurenta, loturi obiecte diferite
Datele de contact pe care le-ai folosit pentru acest cont nu vor mai putea fi utilizate la crearea altui cont de utilizator pe Okazii.ro.
O zi bună,
Echipa de Asistenţă Okazii.ro


Da, obiecte diferite au fost cele 4 parfumuri la acelasi pret, 12 ron. De la aceeasi firma. Si acea licitatie care la momentul atentionarii nu vindea decat un singur obiect la un singur pret. Modificasem licitatia EU. Cu o saptamana inainte de a ma prinde ei!
Mai exat:
Au fost listate 3 sau 4 modele de bratari. Pretul de cumpara acum a fost fixat pentru cea mai scumpa, si nu pentru cea mai ieftina! S-a vandut cea mai scumpa, moment in care am observat ca fratele meu listase gresit. Si am intodus atentionare: Numai modelul din foto 1 mai este disponibil, cel scump deci. Celelalte modele NU SUNT DISPONIBILE! Nu mai puteam modifica insa licitatia, se cumparase un produs.

Noi chiar nu meritam ceva serios in tara asta? Toate sa fie asa? Cel mai tare site de vanzari online din RO sa fie asta?! Asta meritam oare? Cand se termina cu necalificatii de genul asta, cu foamea in gat si cu legi numai in favoarea lor?

Dragos spunea...

Se pare ca a aparut si alternativa la okazii, pentru cei suspendati. Desi sunt la inceput tocmeli.ro pare sa promita.

Unknown spunea...

Sunt niste capete patrate astia de la okazii. Mi-au suspendat 2 conturi cu 130 de calificative, respectiv 71. Degeaba platesti comision atat de mare ca sa iti cresti contul prin calificative si apoi sa ti-l suspende imediat. Imi dau impresia ca la okazii au ajuns toti frustratii care vor sa se razbune pe lume pentru faptul ca sunt ei retarzi. Si asta vine in urma convorbirilor cu ei pe mail si telefon. Raspunsul cu ei este sa iti faci conturi peste conturi ca sunt niste imbecili. Dupa peste 300 de tranzactii pe okazii, primul cont din 2005, am ajuns la concluzia ca nu merita sa iti pui capul cu ei, nu merita sa le platesti 30 de lei pentru profitul tau de 150 si ca trebuie sa sa iti faci conturi dupa conturi. Politica lor este una de analfabeti care nu iau contact cu utilizatorii intr-un mod corect.

Trimiteți un comentariu